První Dunlop – úspěšnější Michelin

Pneumatika, kterou běžně používáme na našich plechových miláčcích, prošla za dobu své existence dlouhým vývojem. Nejprve se jezdilo bez jakékoliv ochrany kola. Určitě to muselo být docela nepohodlné. Zvláště proto, že silnice asi příliš zpevněné nebyly. Jako první nápad gumové ochrany kola uvádí v život Skot John Boyd Dunlop. Není to ani žádný inženýr a nemá vlastně vůbec nic společného s motorismem. Je to veterinář, který má svou praxi v Belfastu.
a) Podle jedné verze to byl milující otec, který se nemohl dívat na to, jak jeho malý synek při jízdě na tříkolce drkotá zoubky.
b) Podle jiné verze byl otec trochu nerudný a nelíbilo se mu, že chlapec ničí trávník dřevěnými ráfky.
pneumatika na autě
Ať to bylo, jak chtělo, důležitý je výsledek.Dunlop starší vzal obyčejnou gumovou zahradní hadici, spojil ji do kruhu a nafoukl pumpičkou na kopací míč. Nápad si nechal roku 1888 patentovat, ale mnoho peněz za svůj patent nezískal. Vynález byl prostě jen ve fázi dobrého nápadu. Pneumatika se musela na ráfek přilepit. A to byla ta nedokonalost, která ubírala nápadu na kráse.

Ocelová životnost

K posunu došlo díky dalšímu vynálezci, kterým byl Francouz Edouard Michelin. Tři roky po Dunlopovi vymyslel snímatelnou pneumatiku. Rok před ukončením první světové války se objevila první pneumatika se vzorkem. Měla na sobě dva druhy drážek.
1) Podélné– jsou ku prospěchu zejména za deště, protože udrží automobil pevně na silnici.
2) Příčné– přenášejí tažnou sílu a automobil může jet rychleji. Za deště jsou také schopné odvádět vodu.
michelin pneumatiky
Tento typ pneumatiky v se v podstatě používá dodnes. K jedné změně určitě došlo. Vnitřek pneumatiky byl tvořen vrstvami běžné látky. Ta se později nahradila kordovou tkaninou. Kordová tkanina je vyrobena z dlouhovlákné bavlny. Aby se zvýšila její životnost, přidávají se do ní ocelová a plastová vlákna.